Garantie & Reparatie

Bij Zilver Kraamcadeau bieden we garantie op al onze producten. We garanderen dat je aankoop doet wat je ervan mag verwachten. Binnen de garantietermijn repareren of vervangen we je aankoop kosteloos als dat nodig is. De garantietermijnen en voorwaarden verschillen per product. Valt een artikel buiten de garantie, dan kijken we samen naar de beste oplossing en eventuele servicekosten.

Schade door onjuist gebruik valt niet onder de garantie. Bijvoorbeeld, als een rammelaar op de grond valt en breekt, valt dit niet onder de garantie. Onze experts beoordelen alle gevallen en nemen contact met je op als er vragen zijn over de oorzaak van de schade.

Voor vragen of meer informatie kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice of langskomen in een van onze winkels.

We garanderen de kwaliteit van alle sieraden die we aanbieden, omdat we alleen met hoogwaardige merken werken of de sieraden zelf maken. Mocht er toch iets mis zijn, dan zorgen we ervoor dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. We streven altijd naar een snelle en zorgvuldige afhandeling.

De garantie staat los van je wettelijke rechten als consument. De garantie op sieraden hangt vaak af van hoe ze worden gedragen. Daarom beoordelen we elk geval afzonderlijk om een juiste conclusie te trekken. Het gemiddelde garantietermijn voor sieraden is 1 jaar op productiefouten. Bij duidelijke schade door gebruik vervalt de merkgarantie.

Voor specifieke garantietermijnen van bepaalde merken kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Onze kinder- en babyartikelen, zoals bekers, kinderbestek, rammelaars en spaarpotten, zijn gemaakt om langdurig mee te gaan. We bieden garantie op productiefouten en zorgen ervoor dat elk probleem snel en efficiënt wordt opgelost. De garantie op deze artikelen varieert, afhankelijk van het product en het merk.

Producten die gepersonaliseerd zijn, kunnen helaas niet geretourneerd worden. Mocht er echter een fout zijn gemaakt door onze graveurs, dan zullen we het artikel kosteloos vervangen of herstellen.

Defect of verkeerd artikel

Heb je een defect of verkeerd artikel ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. We regelen dan kosteloos een retourzending en sturen je een nieuw exemplaar of vergoeden het aankoopbedrag plus eventuele extra verzendkosten. Wij staan altijd klaar om je te helpen en een passende oplossing te vinden.

Is je artikel beschadigd of kapot gegaan binnen de zichttermijn van 30 dagen? Laat het ons weten via klantenservice@rikkoert.nl met je ordernummer en een duidelijke omschrijving van het probleem. Wij informeren je dan over het verdere verloop van het reparatieproces. We kunnen een verzendetiket sturen, een terugbetaling doen of een afspraak inplannen voor een oplossing ter plaatse.

Binnen garantie

Als klant heb je recht op een goed product. Binnen de garantieperiode vergoeden wij de kosten voor omruilen of repareren van een artikel, inclusief verzendkosten, indien je klacht gegrond is.

Buiten garantie

Valt de reparatie buiten de garantietermijn, dan bespreken we eerst de kosten met je voordat we verder gaan. Op deze manier weet je altijd precies waar je aan toe bent.

Wanneer een artikel bij ons binnenkomt voor reparatie, informeren we je vooraf over de verwachte kosten en reparatieduur. Gedurende het reparatietraject houden we je op de hoogte van de status van de reparatie. Voor verdere vragen kun je terecht bij onze klantenservice.

Bij aankoop van artikelen op Zilver Kraamcadeau is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat het artikel moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Er is geen wettelijke termijn aan deze garantie verbonden, omdat de verwachtingen per artikel kunnen verschillen.