Bestelling plaatsen

Bij Zilver Kraamcadeau kun je gemakkelijk en snel je bestelling plaatsen, een artikel reserveren of een afspraak maken. Alle producten in ons assortiment kun je online bestellen en deze worden bij je thuis bezorgd. We begrijpen dat je sommige items eerst in het echt wilt zien. Daarom kun je artikelen vrijblijvend reserveren, zodat je ze op een moment dat jou uitkomt in de winkel kunt bekijken. Hierbij kun je ook al je vragen stellen aan een van onze specialisten.

Heb je het perfecte kraamcadeau gevonden? Volg dan onderstaande stappen om je cadeau te bestellen.

Stap 1: Winkelmandje vullen

Voeg je gewenste cadeau(s) toe aan je winkelmand. Als je een artikel met gravure bestelt, kun je alle wensen en de gravuretekst invoeren. Deze gegevens zie je terug in je winkelmand. Bekijk ook onze gravure pagina voor meer details over graveren bij Zilver Kraamcadeau.

Stap 2: Gegevens invullen

Vul je persoonlijke gegevens in (als je al ingelogd bent, kun je deze stap overslaan). Bij de volgende stap kun je alle ingevulde gegevens nogmaals controleren.

Stap 3: Bezorgoptie kiezen

Kies tussen bezorgen of ophalen. Bij bezorgen selecteer je een bezorgmoment op het gewenste adres. Kies een van onze winkels om je bestelling op te halen en stel al je vragen en ontvang advies bij je aankoop. Wil je de bezorgafspraak wijzigen? Neem contact op met de klantenservice.

Stap 4: Betalen

Kies een betaalmethode: iDEAL, CreditCard, PayPal, AfterPay, MisterCash of vooruitbetaling. Heb je een kortingscode? Gebruik deze direct. Vergeet niet na je betaling op 'Betaling afronden' te klikken. Hierna kun je de bevestiging van je bestelling bekijken. Op de factuur staat welke betaalmethode je hebt gekozen. In je account kun je de facturen (in PDF) van je bestellingen downloaden.

Wil je een zakelijk kraamcadeau kopen voor een medewerker of klant? Dat kan bij Zilver Kraamcadeau! Wij bieden de mogelijkheid om zakelijke aankopen te doen, inclusief facturen met een uitsplitsing van de BTW. Heb je speciale wensen voor een gepersonaliseerd kraamcadeau? Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie en wij helpen je graag verder.

De status van je bestelling volgen? Ga naar je account en bekijk in je bestellingenoverzicht de status van je bestelling. Via dit overzicht of via de link in de ontvangen orderbevestiging kun je de verzending en bezorging via PostNL volgen en inzien binnen welk tijdvak je pakket wordt bezorgd.

Als je een bestelling wilt annuleren, neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice. Als je bestelling nog niet is opgenomen in het levertraject of deze daar nog uitgehaald kan worden, is het mogelijk de bestelling te annuleren. Is dit niet het geval, dan kun je de ontvangen bestelling retourneren in een van onze winkels of toesturen naar het retouradres per PostNL.

Als je per ongeluk een dubbele order hebt geplaatst, worden deze orders in de meeste gevallen bij ons gesignaleerd. Binnen 24 uur sturen wij een bericht met de vraag of dit gecorrigeerd moet worden. Mocht je dit bericht niet hebben ontvangen, kan je met spoed contact met ons opnemen om één order te annuleren of je kunt één order in zijn geheel terugsturen. Het aankoopbedrag zal dan op je rekening worden teruggestort.

Gepersonaliseerde artikelen annuleren

Bestellingen van artikelen met een persoonlijke gravure kunnen niet worden geretourneerd, omdat het product speciaal op jouw wens is gegraveerd en daardoor niet meer verkoopbaar is aan een andere klant. Als onze graveur echter een aantoonbare fout heeft gemaakt, kan het artikel wel retour worden gestuurd en zal deze fout hersteld worden met een nieuw product of een herstelde gravure. Eventuele extra kosten zullen door Zilver Kraamcadeau worden vergoed.

Het kan voorkomen dat een bestelling niet helemaal goed is doorgekomen. Heb je betaald met iDEAL? Dan kan het soms gebeuren dat je bestelling pas na een half uur wordt verwerkt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je direct na het afronden van de betaling de browser sluit en niet terugkeert naar onze shop. Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen en de bestelling niet zichtbaar is in je account, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen voor je nagaan wat de status van je bestelling is en of deze opnieuw geplaatst moet worden als deze niet goed is doorgekomen.

Is de bestelling niet bezorgd op de afgesproken bezorgdag? Controleer in uw account of de bestelling goed is doorgekomen.

Bestelling niet zichtbaar

  • Als je wel een orderbevestiging hebt ontvangen, maar de bestelling niet in je account wordt weergegeven, wacht dan maximaal een halve dag. Als er geen verandering optreedt, neem dan contact op met onze klantenservice.
  • Heb je geen orderbevestiging per e-mail ontvangen? Dan hebben wij je bestelling helaas niet goed ontvangen. Plaats de bestelling opnieuw. Als je al betaald hebt, storten wij je geld binnen twee werkdagen terug.

Bestelling wel zichtbaar

  • Als je bestelling zichtbaar is en zou worden bezorgd door PostNL, kan er een vertraging zijn opgetreden in de bestelling of heeft de bezorger het pakket niet kunnen bezorgen. Volg de bezorging via de Track & Trace code in je orderbevestiging. Mocht er onduidelijkheid blijven bestaan en je verdere vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen alles voor je nagaan en helderheid verschaffen.
  • Is je bestelling zichtbaar, maar heb je het pakket nog niet ontvangen? Het kan zijn dat een artikel tijdelijk niet op voorraad is. Mocht dit gebeuren, dan brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte en zorgen we ervoor dat het artikel zo snel mogelijk wordt geleverd. Neem contact op als je geen bericht hebt ontvangen. Wij zoeken voor je uit wat de oorzaak is en zorgen voor een passende oplossing.

Alle bestellingen van Zilver Kraamcadeau worden verstuurd met bekende postorder- en transportbedrijven. Bij een bestelling vanaf €50 is de bezorging gratis. Voor bestellingen met een waarde onder de €50 betaal je €4,95 bezorgkosten. Wij maken zoveel mogelijk gebruik van verzekerde en aangetekende verzending. Op deze manier is je bestelling verzekerd tegen diefstal of vermissing en kun je altijd de status van je pakket bekijken en inzien wanneer de bezorger bij het bezorgadres langskomt.

Bezorging in het buitenland

Wil je een kraamcadeau naar het buitenland sturen of verblijf je zelf in het buitenland? Geen probleem! Wij zorgen ervoor dat je pakketje snel en veilig op het juiste adres aankomt, waar ook ter wereld. De bezorgkosten verschillen per land. In het overzicht hieronder kun je de verzendkosten per land bekijken. Mocht er tijdens de verzending vertraging optreden, laten we je dit meteen per e-mail weten.

Op www.zilverkraamcadeau.nl kun je eenvoudig zien of een artikel op voorraad is. Op de productpagina vind je de voorraadstatus voor zowel onze webshop als de winkels in Schoonhoven en Lekkerkerk. Hiermee weet je direct of je favoriete kraamcadeau beschikbaar is en waar je het kunt bekijken.

De voorraadinformatie proberen we zo nauwkeurig mogelijk te houden, maar er kunnen altijd kleine afwijkingen zijn. Wil je een artikel reserveren om het eerst te bekijken of om zekerheid te hebben dat het beschikbaar is? Dat kan vrijblijvend! Neem contact op met onze klantenservice om je reservering te regelen. Je zit nergens aan vast en kunt altijd annuleren of de reservering omzetten naar een online aankoop.

Bij Zilver Kraamcadeau kun je veilig en betrouwbaar winkelen. Zowel online als in onze fysieke winkels doen wij er alles aan om deze betrouwbaarheid en veiligheid te garanderen. We maken gebruik van een beveiligde internetverbinding en investeren in onze kennis en kunde.

Bescherming persoonlijke gegevens

Hoe kun je zien dat de verbinding veilig is en je persoonlijke gegevens beschermd worden? De URL begint altijd met https:// in plaats van het normale http://. De extra letter ‘s’ staat voor secure (veilig) en daarnaast zie je een klein slotje in de adresbalk in een groene kleur. Je ziet dus altijd een URL met de volgende structuur: https://www.zilverkraamcadeau.nl.

Wij gaan zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, inclusief de pagina’s waarop je je gegevens invult of bekijkt, zijn goed beveiligd.

Certificaten

  • Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier

Het predicaat Hofleverancier, ingevoerd in 1815 door Koning Willem I, is één van de oudste Koninklijke onderscheidingen van Nederland. Kleine en middelgrote bedrijven ontvangen dit predicaat van Zijne Majesteit de Koning wanneer zij een vooraanstaande plaats innemen in de regio en in de branche. Daarnaast dient het bedrijf minimaal honderd jaar oud te zijn en dienen de ondernemers van onbesproken gedrag te zijn.

Rikkoert Juweliers ontving in 1996 de toekenning predicaat Hofleverancier. Deze toekenning benadrukt ons vakmanschap en bevestigt onze unieke positie binnen de juweliersbranche en geeft u als klant extra zekerheid en vertrouwen bij elke opdracht of bestelling die u bij ons plaatst. Voor Rikkoert Juweliers heeft het predicaat Hofleverancier extra inhoud, gezien de diverse leveringen die wij aan ons koningshuis mochten doen. Een voorbeeld hiervan is de handgesmede kikkerschaal, het icoon van de Schoonhovens zilversmeedkunst, die in ons atelier door onze zilversmeden is vervaardigd.

  • Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken & Edelsteenkundige F.G.A.

Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken

Voor advies, verkoop, inkoop, reparaties en al onze overige activiteiten is vakkennis nodig. Om hier extra zekerheid in te bieden behoort de heer A. Rikkoert tot één van de ongeveer vijftig specialistische taxateurs binnen zijn vakgebied. Na een jarenlange studie mag de heer A. Rikkoert zich beëdigd en gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken noemen volgens Hobeon SKO. Dit betekent dat de heer A. Rikkoert deel uit maakt van de “Orde van beëdigde taxateurs van goud- en zilverwerken”. Dit staat garant voor kwalitatief hoogstaande en algemeen erkende taxaties. Door de opgebouwde kennis en ervaring in de afgelopen 140 jaar, kan ieder voorwerp of sieraad worden omschreven en valt er veel waardevolle informatie te achterhalen. De officiële taxatierapporten worden o.a. gebruikt door verzekeraars en rapporten voor onderlinge verdeling kunnen ook worden opgesteld.

Edelsteenkundige F.G.A.

Aangezien kennis van enorm belang is zijn de heren A. en J.D. Rikkoert beiden afgestudeerd Edelsteenkundige F.G.A. Dit is een internationaal erkende graad in de edelsteenkunde. F.G.A. staat voor Fellow of the Gemmological Association of Great Britain. Deze gewaardeerde titel garandeert een hoog kennisniveau over allerlei edelstenen en parels. Hierdoor kunnen alle edelstenen en parels op echtheid en kwaliteit worden beoordeeld. Op deze wijze waarborgen wij de betrouwbaarheid van elke taxatie van edelstenen en parels of van te koop aangeboden sieraden.

  • Lid van Schoonhovens Goud- en Zilversmidsgilde St. Eloy

Sinds 1862 is er een ‘Nijverheidsvereniging’ actief in De Zilverstad Schoonhoven. In 1988 hebben de Schoonhovense zilver- en goudsmeden dit voortgezet in Het Gilde St.Eloy. De voornaamste taak van Het Gilde St.Eloy is de waarborging van de collectieve kwaliteit die de klant mag verwachten van ambachtslieden uit Schoonhoven De Zilverstad. Dit is verzegeld in het Schoonhovense stadswapen het speciale keurmerk St.Eloy, welke uitsluitend door leden op hun werk mag worden aangebracht. Als klant heeft u dus een extra waarborg voor de ‘Goud en Zilverkwaliteit uit Schoonhoven’. Dit vormt dus een extra bevestiging van onze kwalitatieve zilver en sieraden collectie.

  • Federatie Goud en Zilver

De Federatie Goud en Zilver is een overkoepelende organisatie voor de Nederlandse Juweliers en Uurwerkenbranche (NJU) en de Vereniging Goud- en Zilversmeden (VGZ). Zij behartigen de belangen voor de juweliers en de consument. Enerzijds zijn er de garanties die wij als juwelier bieden over de kwalitatieve producten die worden aangeboden. Mocht er toch een geschil ontstaan, dan kan de klacht worden voorgelegd aan het Bemiddelingsbureau Sieraden en Uurwerken van de Federatie Goud en Zilver. Daarnaast vervult de Federatie Goud en Zilver een rol in het proces van het gebruik van conflictvrije diamanten. Het is voor jou als klant belangrijk dat gecertificeerde diamanten worden verwerkt in de sieraden, deze worden door Zilver Kraamcadeau gebruikt. Dit geeft een extra garantie aan jou als klant en accentueert de betrouwbaarheid van Zilver Kraamcadeau.

Phishing voorkomen

Wij adviseren je om je klantnummer, wachtwoord en andere accountgegevens voor jezelf te houden. Daarnaast zullen wij nooit via e-mail vragen om je persoonlijke- of accountgegevens. E-mails die je niet vertrouwt, adviseren wij te verwijderen uit je mail. Daarnaast kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice om navraag te doen of berichten vanuit ons zijn verstuurd. Hiermee kun je voorkomen dat er fraude wordt gepleegd met internetbankieren, pinpassen, creditcards of je identiteit. Meer informatie over phishing kun je vinden op www.veiligbankieren.nl.